Skoči na glavno vsebino

Delo z nadarjenimi učenci

Postopek odkrivanja nadarjenih

  • Prva stopnja je evidentiranje, druga identifikacija, tretja pa seznanitev staršev ter pridobitev njihovega mnenja.

Evidentiranje učencev: Učitelji in šolska svetovalna služba predlagajo učence, ki bi lahko bili nadarjeni glede na kriterije: (odličen) učni uspeh; visoki dosežki na regijskih in državnih tekmovanjih; izjemni dosežki pri likovni, glasbeni, tehnični, športni ali drugih dejavnostih; mnenje učiteljev; mnenje ŠSS; hobiji – interesi, za katere učenec izkazuje trajen in močan interes ter visoke dosežke.

  • Identifikacija nadarjenih vključuje naslednja merila:
    • Ocena učiteljev: S pomočjo ocenjevalne lestvic učitelji ocenijo vsakega učenca z vidika več področij: razumevanje in pomnjenje snovi, sposobnost sklepanja in logičnega mišljenja, izjemni dosežki, telesno – gibalne sposobnosti, vodstvene sposobnosti, motiviranost in interesi, ustvarjalnost…
  • Testi sposobnosti in ustvarjalnosti, ki jih izvede in ovrednoti psiholog Svetovalnega centra za otroke, mladostnike in starše Maribor. Kot nadarjeni so identificirani tisti učenci, ki so vsaj na enem od treh področij dosegli nadpovprečen rezultat.
  • Seznanitev in mnenje staršev je tretja stopnja, kjer ŠSS skupaj z razrednikom seznani starše, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega ter pridobi tudi njihovo mnenje o otroku. S soglasjem staršev se izdela individualiziran program za delo z nadarjenim učencem
(Skupno 18 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost